Port of Antwerp

COARRI - Container discharge/loading report message

Voor wie is het bedoeld?

  • Voor de containerterminal (zender)
  • Voor de rederij of zijn scheepsagent (ontvanger)

Wat zijn de voordelen?

  • Inland-vervoerders halen geloste containers sneller op
  • Grotere visibiliteit

Inhoud van de boodschap

Het bericht kan gebruikt worden als originele inzending (creatie), maar ook om een bepaalde container te wijzigen of zelfs te schrappen op het rapport.

Opbouw:

  1. BGM (BeGinning of Message): laden of lossen
  2. Identificatie van het zeeschip en de UN/Locode van de los- /laadhaven en de code van de los- /laadplaats en oplijsting van de betrokken partijen (reder, scheepsagent, container operator)
  3. Lijst met geloste/geladen containers en detailinformatie (gewichten, temperatuur, zegelnummer, schadecodes, IMO klasse en UN Nr gevaarlijke lading,…
  4. In geval van laden, wordt opgegeven waar de (lege of volle) container aan boord is gezet: op dek of onder dek en zelf specifiek op welke stuwpositie van het schip in de vorm van “Bay/row/tier” (BBBRRTT).

Services